REGULAMIN REKRUTACJI NA ROK SZKOLNY 2022/2023 DLA ABSOLWENTÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ
PODSTAWA PRAWNA
-
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe.
-
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe.
-
Zarządzenie nr 7/2022 Lubelskiego Kuratora Oświaty z dnia 31 stycznia 2022 r.
-
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 sierpnia 2019 r. w sprawie
przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego
do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz.U. z 2019 r. poz. 1737).
ZASADY REKRUTACJI UCZNIÓW DO ZESPOŁU SZKÓŁ IM. S. STASZICA W PARCZEWIE
NA ROK SZKOLNY 2022/2023
§ 1
Ustalenie zadań rekrutacyjnych na rok szkolny 2022/2023 wynika z analizy:
-
potrzeb środowiska,
-
wniosków Rady Pedagogicznej,
-
decyzji organu prowadzącego.
§ 2
-
Rekrutację do szkoły przeprowadza szkolna Komisja Rekrutacyjna powoływana przez Dyrektora Zespołu Szkół im. S. Staszica w Parczewie.
-
Dyrektor wyznacza Przewodniczącego Komisji Rekrutacyjnej.
§ 3
1. Posiedzenia Komisji Rekrutacyjnej odbywają się na terenie Szkoły w terminie ustalonym w harmonogramie rekrutacji.
2. Komisja Rekrutacyjna rozpoczyna posiedzenie od wyboru protokolanta.
3. Z każdego posiedzenia Komisji Rekrutacyjnej sporządza się protokół o treści zgodnej z § 10 ust. 6 i 7 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 21 sierpnia 2019 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz.U. z 2019 r. poz. 1737).
4. Posiedzenia Komisji Rekrutacyjnej zwołuje i prowadzi Przewodniczący Komisji.
5. Prace Komisji Rekrutacyjnej są prowadzone, jeżeli w posiedzeniu Komisji bierze udział
co najmniej 2/3 osób wchodzących w skład Komisji.
6. Osoby wchodzące w skład Komisji Rekrutacyjnej są obowiązane do nieujawniania informacji o przebiegu posiedzenia Komisji i podjętych rozstrzygnięciach, które mogą naruszać dobra osobiste kandydata lub jego rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników Szkoły.
§ 4
Do zadań przewodniczącego Komisji Rekrutacyjnej należą:
1) kierowanie pracami Komisji Rekrutacyjnej zgodnie z obowiązującymi przepisami i postanowieniami niniejszego Regulaminu;
2) prowadzenie posiedzeń Komisji Rekrutacyjnej z uwzględnieniem następujących czynności:
– wyznaczenie protokolanta,
– przypomnienie członkom Komisji o obowiązku przestrzegania przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE. L. Nr 119, s. 1),
– zapoznanie członków Komisji z zasadami rekrutacji uczniów do Szkoły,
– nadzorowanie prawidłowości sporządzania dokumentacji przez Komisję.
§ 5
Do zadań członków Komisji Rekrutacyjnej należą:
1) weryfikacja złożonych wniosków co do spełniania przez kandydatów kryteriów;
2) ustalenie liczby punktów uzyskanych przez poszczególnych kandydatów;
3) ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i sporządzenie listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych oraz listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do Szkoły.
§ 6
-
Do technikum i szkoły branżowej I stopnia przyjmowani są absolwenci szkoły podstawowej,
-
Zespół Szkół im. S. Staszica w Parczewie prowadzi nabór uczniów w systemie rekrutacji elektronicznej.
§ 7
Kandydaci do szkoły dokonują rejestracji w macierzystej szkole podstawowej w systemie elektronicznej rejestracji wskazując według preferencji 3 wybrane przez siebie szkoły (kolejność wybranych szkół w porządku od najbardziej do najmniej preferowanych).
§ 8
-
Wszystkie informacje dotyczące kandydatów ubiegających się o przyjęcie do szkół będących w systemie rekrutacji elektronicznej wprowadza do Centralnej Bazy Danych szkoła pierwszego wyboru.
-
Wszystkie informacje dotyczące kandydatów spoza elektronicznej rekrutacji ubiegających się do szkół będących w systemie rekrutacji elektronicznej wprowadzają szkoły pierwszego wyboru.
-
Informacje o ewentualnych zmianach wprowadza kandydat za pośrednictwem szkoły pierwszego wyboru.
§ 9
-
Do szkół ponadpodstawowych przyjmowani są uczniowie kolejno z największą ilością punktów.
-
W przypadku równej ilości punktów pierwszeństwo mają sieroty.
§ 10
Punkty uzyskuje się z sumowania punktów za:
-
Egzamin ósmoklasisty,
-
Przeliczenie ocen na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej:
– oceny z języka polskiego i trzech obowiązkowych zajęć edukacyjnych według skali:
celujący – 18 pkt
bardzo dobry – 17 pkt
dobry – 14 pkt
dostateczny – 8 pkt
dopuszczający – 2 pkt
przedmioty: j. polski, matematyka, język obcy, technika.
-
Za świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem przyznaje się 7 punktów.
-
Wynik egzaminu ósmoklasisty przedstawiony w procentach z:
– języka polskiego – mnoży się przez 0,35
– matematyki – mnoży się przez 0,35
– jednego wybranego przedmiotu na egzaminie – mnoży się przez 0,3
– języka obcego nowożytnego – mnoży się przez 0,3.
-
Osiągnięcia udokumentowane na świadectwie:
a) za uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień:
– tytuł finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 pkt
– tytuł laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 pkt
– tytuł finalisty konkursu tematycznego interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 pkt.
b) za uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:
– dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 pkt,
– dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 pkt,
– dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 pkt,
– tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 pkt,
– tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 pkt,
– tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 3 pkt,
c) uzyskanie wysokiego miejsca w zawodach wiedzy innych niż wymienione wyżej, artystycznych lub sportowych organizowanych przez Kuratora Oświaty stosuje się § 6.1 podpunkt 5 rozporządzenia MEN z dnia 16 marca 2017 r.,
d) osiągnięcia w aktywności na rzecz innych ludzi (wolontariat, pożytek publiczny, środowisko szkolne) – maksymalnie 3 pkt.
§ 11
W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do egzaminu ósmoklasisty przelicza się na punkty oceny z języka polskiego, matematyki oraz języka obcego wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przy czym za uzyskanie z:
1) języka polskiego i matematyki oceny wyrażonej w stopniu:
– celującym – przyznaje się po 35 punktów,
– bardzo dobrym – przyznaje się po 30 punktów,
– dobrym – przyznaje się po 25 punktów,
– dostatecznym – przyznaje się po 15 punktów,
– dopuszczającym – przyznaje się po 10 punktów;
2) wybranego języka obcego nowożytnego oceny wyrażonej w stopniu:
– celującym – przyznaje się 30 punktów,
– bardzo dobrym – przyznaje się 25 punktów,
– dobrym – przyznaje się 20 punktów,
– dostatecznym – przyznaje się 10 punktów,
– dopuszczającym – przyznaje się 5 punktów.
3) W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do danego przedmiotu objętego egzaminem ósmoklasisty, na podstawie art. 44zu ust. 2 ustawy o systemie oświaty, przelicza się na punkty, w sposób określony w ust. 1, oceny wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, z danego przedmiotu, z którego przeprowadzany jest egzamin ósmoklasisty oraz którego dotyczy zwolnienie.
§ 12
-
Laureaci i finaliści ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych oraz laureaci konkursów o zasięgu wojewódzkim i ponadwojewódzkim, których program obejmuje w całości lub poszerza treści podstawy programowej co najmniej z jednego przedmiotu, przyjmowani są do wybranej szkoły ponadpodstawowej niezależnie od kryteriów ustalonych w postępowaniu rekrutacyjnym.
-
Kandydatom do szkół ponadpodstawowych, zwolnionym z egzaminu ósmoklasisty, liczbę punktów oblicza się na podstawie świadectwa ukończenia szkoły podstawowej zgodnie z § 8 rozporządzenia MEN z dnia 21 sierpnia 2019 r. (Dz. U. poz. 1737).
§ 13
W roku szkolnym 2022/2023 Zespół Szkół im. S. Staszica w Parczewie prowadzi nabór w systemie dziennym do:
-
Technikum:
a) technik informatyk
b) technik usług fryzjerskich
c) technik elektryk
d) technik pojazdów samochodowych
e) technik żywienia i usług gastronomicznych
-
Szkoły Branżowej I stopnia w zawodzie:
a) mechanik monter maszyn i urządzeń
b) operator urządzeń przemysłu szklarskiego
O przyjęciu do trzyletniej Szkoły Branżowej I stopnia decyduje świadectwo ukończenia szkoły podstawowej.
§ 14
-
Do podania wygenerowanego w Elektronicznym Systemie Rekrutacji do szkoły należy dołączyć:
-
Świadectwo ukończenia Szkoły Podstawowej
-
Zaświadczenie o szczegółowych wynikach egzaminu po szkole podstawowej
-
Kartę zdrowia i kartę szczepień
-
W przypadku ubiegania się o przyjęcie do szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe, zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do kształcenia w określonym zawodzie.
-
W przypadku kandydatów z wadami słuchu, wzroku, narządów ruchu i innymi schorzeniami orzeczenie kwalifikacyjne publicznej poradni psychologiczno – pedagogicznej,
w tym publicznej poradni specjalistycznej. -
Zaświadczenie (zaświadczenia) o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty konkursów, o których mowa w § 10.
-
Dwie podpisane fotografie legitymacyjne.
§ 15
Badania lekarskie kandydatów do szkół ponadpodstawowych prowadzących kształcenie zawodowe
Wojewódzki Ośrodek Medycyny Pracy Centrum Profilaktyczno – Lecznicze w Lublinie informuje, że zgodnie z Umową zawartą z Urzędem Marszałkowskim Województwa Lubelskiego, wykonuje bezpłatnie badania lekarskie kandydatów do szkół ponadpodstawowych, którzy w trakcie praktycznej nauki zawodu są narażeni na działanie czynników szkodliwych, uciążliwych lub niebezpiecznych dla zdrowia – na terenie objętym zakresem swojego działania. Badania te finansowane są przez budżet województwa, a tym samym bezpłatne dla zainteresowanego ucznia do 18 r.ż. lub studenta.
W załącznikach poniżej publikujemy zestaw dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia badania ucznia w 2022 r.:
– informacja dotycząca badań uczniów – informacja dotycząca badań uczniów
– skierowanie na badanie profilaktyczne – skierowanie na badania profilaktyczne
– kartę badania podmiotowego – karta badania podmiotowego
– listę ośrodków z terenu województwa lubelskiego, w których można wykonać bezpłatne badania uczniów w roku 2022 – lista ośrodków, w których można wykonać badania
Jednocześnie informujemy, że ww. informacje znajdują się również na stronie WOMP CP-L w Lublinie: https://www.womp.lublin.pl/uslugi/badania-uczniow.html
Skierowanie winno być dokładnie wypełnione przez szkołę i powinno zawierać:
-
pieczęć placówki dydaktycznej,
-
datę wystawienia skierowania,
-
imię i nazwisko, datę urodzenia, PESEL osoby skierowanej,
-
informacje o kierunku kształcenia,
-
pieczątkę i podpis kierującego na badanie.
Karta – badanie podmiotowe powinna zostać uzupełniona i podpisane przez ucznia lub ucznia i Opiekuna, jeśli uczeń nie ukończył 16 r.ż.
Kandydaci do szkół ponadpodstawowych, uczniowie i słuchacze tych szkół na badania powinni się zgłosić z:
-
oryginałem skierowania wystawionego przez szkołę opatrzonym oznaczeniem placówki dydaktycznej w postaci nadruku, naklejki lub pieczęci, zawierającym jej nazwę (firmę), adres, NIP i REGON oraz pieczątkę lub imię i nazwisko osoby kierującej na badanie lekarskie oraz podpis,
-
dokumentem potwierdzający tożsamość ze zdjęciem,
-
kserokopią dokumentacji medycznej w przypadku chorób przewlekłych (karty informacyjne ze szpitala lub dokumentacja z leczenia w poradni specjalistycznej) lub innych dodatkowych badań,
-
okularami, soczewkami kontaktowymi wraz z pojemnikiem na ich przetrzymywanie, aparatem słuchowym – w przypadku ich używania,
-
maseczką i długopisem.
WAŻNE!
Kandydaci/uczniowie niepełnoletni zgłaszają się z rodzicem lub opiekunem prawnym bądź z pisemną zgodą rodzica na przeprowadzenie badań (w przypadku osób poniżej 16 roku życia rodzic lub opiekun prawny musi być obecny przy badaniu lekarskim). Celem zmniejszenia liczby osób zwracamy się o zgłoszenia z jednym rodzicem bądź jednym opiekunem prawnym.
§ 16
Pozostałe zasady nieuregulowane niniejszym regulaminem określają obowiązujące przepisy prawa oświatowego.
§ 17
Postanowienia końcowe
Informujemy, że:
-
Administratorem przetwarzanych danych w ramach procesu rekrutacji jest Zespół Szkół im. S. Staszica w Parczewie, ul. Wojska Polskiego 1; 21-200 Parczew, tel. kontaktowy: 83 355 11 28
-
We wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, jak również w przypadku pytań lub wątpliwości mogą się Państwo kontaktować z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: iod@zsparczew.pl lub listownie na adres: ul. Wojska Polskiego 1, 21 – 200 Parczew.
-
Dane osobowe kandydatów oraz rodziców lub opiekunów prawnych kandydatów będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego, o którym mowa w art. 130 ust 1 ustawy Prawo oświatowe ( t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1082 z późn. zm.) na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. g RODO.
-
Odbiorcą danych osobowych zawartych we wniosku może być: uprawniony podmiot obsługi informatycznej dostarczający i obsługujący system rekrutacyjny na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych.
-
Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej.
-
Dane będą przechowywane przez okres wskazany w art. 160 ustawy Prawo oświatowe.
-
Rodzicom lub opiekunom prawnym kandydata przysługuje prawo dostępu do danych osobowych kandydata, żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania w przypadkach określonych w art. 18 RODO.
-
Rodzicom lub opiekunom prawnym kandydata przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w przypadku podejrzenia, że sposób przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przez administratora narusza rozporządzenie o ochronie danych osobowych zgodnie z art. 77 RODO, gdy uznają, że przetwarzanie ich danych osobowych narusza przepisy RODO.
-
W Polsce organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres siedziby: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
-
Podanie danych zawartych we wniosku jest konieczne do udziału w procesie rekrutacji Zespołu Szkół im. S. Staszica w Parczewie, ul. Wojska Polskiego 1; 21-200 Parczew.
TERMINY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO
NA ROK SZKOLNY 2022/2023
-
Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły kandydat odbywa się w dniach od 16 maja 2022 r. do 24 czerwca 2022 r. do godziny 15.00 w szkole pierwszego wyboru.
-
Uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej o świadectwo ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczenie o wynikach egzaminu ósmoklasisty – od 24 czerwca 2022 r. do 14 lipca 2022 r. do godziny 15.00.
-
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych do szkół Zespołu Szkół im. S. Staszica w Parczewie – 22 lipca 2022 r.
-
Wydanie przez sekretariat Zespołu Szkół im. S. Staszica w Parczewie skierowania na badanie lekarskie od 16 maja 2022r. do 26 lipca 2022 r.
-
Potwierdzenie przez rodzica kandydata albo kandydata pełnoletniego woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej oraz zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu odbywa się w terminie od 22 lipca 2022 r. do 28 lipca 2022 r. do godziny 15.00.
-
Nieprzedłożenie do 28 lipca 2022 r. zaświadczenia lub orzeczenia lekarskiego będzie równoznaczne z rezygnacją z podjęcia nauki w Zespole Szkół im. S. Staszica w Parczewie.
-
Podanie do wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych 29 lipca 2022 r. do godz. 14.00.
-
Do 3 sierpnia 2022r. rodzic kandydata może wystąpić do Komisji Rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia do szkoły – Komisja sporządza uzasadnienie odmowy przyjęcia do 3 dni od daty wystąpienia z wnioskiem przez rodzica.
-
Postępowanie rekrutacyjne uzupełniające do szkoły na rok szkolny 2022/2023 przeprowadza się w terminach określonych na stronie: Terminy rekrutacji
-
W ciągu trzech dni rodzic może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej – dyrektor szkoły rozpatruje je do trzech dni od dnia złożenia odwołania przez rodzica.
-
Rekrutacja uzupełniająca trwa od 29 lipca 2022 r. do 19 sierpnia 2022 r.
-
Kandydaci do szkoły, którzy nie zostaną przyjęci w postępowaniu rekrutacyjnym i postępowaniu uzupełniającym na rok szkolny 2022/2023, będą przyjmowani w trakcie roku szkolnego (na podstawie art. 130 ust. 2 ustawy – Prawo oświatowe).
-
Za zapewnienie miejsca w szkole ponadpodstawowej wszystkim realizującym obowiązek nauki dzieciom i młodzieży zamieszkującym na obszarze powiatu odpowiada rada powiatu (zgodnie z art. 39 ust. 7 ustawy – Prawo oświatowe).