Technik Usług Fryzjerskich
Fryzjer to jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się zawodów. Stworzony jest dla ludzi operatywnych i kreatywnych. Praca w charakterze fryzjera daje duże szanse na znalezienie bezpiecznej i pewnej pracy, ponieważ zapotrzebowanie na usługi fryzjerskie nigdy nie zniknie. Wręcz przeciwnie – zamiast samodzielnego farbowania włosów w domu, czy niepewnego strzyżenia przez starszą siostrę, obecnie coraz więcej osób świadomie i chętnie korzysta z profesjonalnych usług. W zawodzie tym można spełniać swoje wizje artystyczne w nieograniczony sposób.
Celem kształcenia jest przygotowanie absolwentów do nowoczesnego wykonywania zawodu, zgodnie ze współczesnymi trendami. W trakcie nauki uczniowie doskonalą umiejętność kompleksowego wykonywania usług fryzjerskich. Uczą się jak rozpoznawać potrzeby klientów oraz organizować warsztat pracy według obowiązujących procedur. Uczeń kończący naukę zdobędzie kwalifikacje zawodowe pozwalające świadczyć usługi fryzjerskie na wysokim poziomie. Natomiast zdobyte doświadczenie pozwoli na urządzenie własnego zakładu fryzjerskiego według najnowszych standardów pracy.
Przed młodym adeptem fryzjerstwa droga rozwoju zawodowego stoi otworem – może pracować w salonie fryzjerskim bądź samodzielnie prowadzić działalność gospodarczą, realizować się jako stylista filmowy lub teatralny, robić karierę jako przedstawiciel handlowy firmy kosmetycznej lub przekazywać swoją pasję kolejnym pokoleniom jako nauczyciel zawodu.
Jakie kwalifikacje zdobędziesz?
AU.21. Wykonywanie zabiegów fryzjerskich
Uczeń, zdobywając tę kwalifikacje, będzie potrafił:
• wykonywać zabiegi pielęgnacyjne włosów,
• wykonywać zabiegi chemiczne na włosach,
• wykonywać strzyżenie włosów,
• wykonywać stylizacje fryzur,
• wykonywać projekty.
AU.26. Projektowanie fryzur
Uczeń, zdobywając tę kwalifikacje, będzie potrafił:
• dokonać analizy wyglądu klienta,
• prowadzić rozmowę konsultacyjną z klientem,
• udzielać klientowi porad w zakresie doboru formy i koloru fryzury,
• projektować różne rodzaje fryzur damskich i męskich,
• projektować zestawienia kolorystyczne we fryzurze,
• dobrać proporcje poszczególnych elementów fryzury do kształtu twarzy i typu sylwetki,
• wykonać stylizację fryzury z wykorzystaniem technik wizualizacji,
• planować działania marketingowe.